Hoe kan ik een rekening openen bij NIBC Direct?

U heeft nog geen rekening bij NIBC Direct

Klant worden bij NIBC Direct is niet alleen gratis, maar ook heel eenvoudig. Het proces verloopt in 3 stappen:

  • Via de knop 'Open een rekening' (bovenaan rechts op uw scherm) komt u op ons aanvraagformulier. U vult hier uw gegevens in, u kiest een gebruikersnaam (minimaal 6 karakters) en geeft een tegenrekening op.
  • Vervolgens stuurt u met de post (u hoeft uw brieven naar ons adres niet te frankeren) of per e-mail een recto verso kopie, scan of foto van uw identiteitskaart op. Als er een mederekeninghouder is, moet hij/zij ons ook een recto versie kopie bezorgen.
    Klik hier voor een duidelijk voorbeeld en punten waarop u moet letten >>
  • Na de controle van uw identiteitskaarten, ontvangt u een éénmalige toegangscode die u samen met uw gebruikersnaam gebruikt om in te loggen in de beveiligde omgeving. Er wordt u meteen gevraagd uw wachtwoord te wijzigen, zodat ook dat gepersonaliseerd is. Om uw rekening te activeren dient u een eerste overschrijving uit te voeren vanop de door u opgegeven tegenrekening. Het is belangrijk dat het een rekening is bij een Belgische bank en dat de rekening eveneens op uw naam staat. Het bedrag mag u zelf kiezen, dat kan dus vanaf € 0,01.

Zodra uw rekening is geactiveerd ontvangt u een bericht. Vanaf dan kan u andere producten aanvragen zoals een bijkomende termijnrekening. Al onze rekeningen zijn helemaal gratis.

U hebt reeds een NIBC Direct rekening

Wanneer u een nieuwe spaarrekening wilt openen, heeft u twee mogelijkheden.

Het eenvoudigste als bestaande klant is inloggen op uw beveiligde bankomgeving. Onder Internetspaarrekening vindt u de tab ‘Rekening openen’. Hier moet u drie velden (titularissen, type van rekening en tegenrekening) verplicht invullen en kan u de keuze bevestigen met de ontvangen TAN-code. U kan uw keuze bevestigen met behulp van een sms-code die u wordt toegestuurd. 

Een tweede mogelijkheid is om opnieuw het aanvraagformulier te doorlopen en aan te vinken dat u al klant bent. U hoeft dan niet opnieuw uw identiteitskaart op te sturen, tenzij uw vorige identiteitskaart vervallen is. Uw nieuwe spaarrekening mag dan ook aan een andere tegenrekening gekoppeld zijn.

Contacteer mij!

Wij zijn momenteel niet telefonisch bereikbaar. Maak een afspraak en dan contacteren wij u.

Maak een afspraak