Hoe kan ik een rekening openen bij NIBC Direct?

U heeft nog geen rekening bij NIBC Direct

Klant worden bij NIBC Direct is niet alleen gratis, maar ook heel eenvoudig. Het proces verloopt in 3 stappen:

  • Via de knop 'Open een rekening' (bovenaan rechts op uw scherm) komt u op ons aanvraagformulier. U vult hier uw gegevens in, u kiest een gebruikersnaam (minimaal 6 karakters) en geeft een tegenrekening op.
  • Vervolgens stuurt u met de post (u hoeft uw brieven naar ons adres niet te frankeren) of per e-mail een recto verso kopie, scan of foto van uw identiteitskaart op. Als er een mederekeninghouder is, moet hij/zij ons ook een recto versie kopie bezorgen.
    Klik hier voor een duidelijk voorbeeld en punten waarop u moet letten >>
  • Na de controle van uw identiteitskaarten, ontvangt u een éénmalige toegangscode die u samen met uw gebruikersnaam gebruikt om in te loggen in de beveiligde omgeving. Er wordt u meteen gevraagd uw wachtwoord te wijzigen, zodat ook dat gepersonaliseerd is. Om uw rekening te activeren dient u een eerste overschrijving uit te voeren vanop de door u opgegeven tegenrekening. Het is belangrijk dat het een rekening is bij een Belgische bank en dat de rekening eveneens op uw naam staat. Het bedrag mag u zelf kiezen, dat kan dus vanaf € 0,01.

Zodra uw rekening is geactiveerd ontvangt u een bericht. Vanaf dan kan u andere producten aanvragen zoals een bijkomende termijnrekening. Al onze rekeningen zijn helemaal gratis.

U hebt reeds een NIBC Direct rekening

Wanneer u een nieuwe spaarrekening wilt openen, heeft u twee mogelijkheden.

Het eenvoudigste als bestaande klant is inloggen op uw beveiligde bankomgeving. Onder Internetspaarrekening vindt u de tab ‘Rekening openen’. Hier moet u drie velden (titularissen, type van rekening en tegenrekening) verplicht invullen en kan u de keuze bevestigen met de ontvangen TAN-code. U kan uw keuze bevestigen met behulp van een sms-code die u wordt toegestuurd. 

Een tweede mogelijkheid is om opnieuw het aanvraagformulier te doorlopen en aan te vinken dat u al klant bent. U hoeft dan niet opnieuw uw identiteitskaart op te sturen, tenzij uw vorige identiteitskaart vervallen is. Uw nieuwe spaarrekening mag dan ook aan een andere tegenrekening gekoppeld zijn.