In de e-banking omgeving regelt u heel gemakkelijk uw spaarzaken:
In de beveiligde e-banking omgeving kan u:
Een volmachthouder kan alleen de transactiegeschiedenis raadplegen van de rekeningen waar hij of zij volmachthouder over is.
Onder 'Internetspaarrekening' vindt u een overzicht van alle internetspaarrekeningen waar u rekeninghouder of volmachthouder van bent. Door in de laatste kolom op de actieknop te klikken kan u nog kiezen of u het transactieoverzicht wilt bekijken voor een specifieke rekening, het renteoverzicht of het transactieoverzicht downloaden.
Onder 'Termijnrekening' krijgt u een overzicht over alle lopende en vervallen termijnrekeningen, met hun termijnen en de rentepercentages. Hier kan u ook een nieuwe termijnrekening openen.
Onder 'Renteoverzicht' kan u per rekening een berekening aanvragen van uw rente tot op vandaag, of op het einde van het jaar.
Onder 'Rentesimulaties' kan u een overboeking simuleren en weet u of u een getrouwheidspremie verliest en hoeveel die is.
Onder 'Mijn gegevens beheren' kan u uw adres, e-mailadres en gsm-nummer bekijken en aanpassen mocht dat nodig zijn.
Nadat u bent ingelogd in de e-banking omgeving zal u automatisch gewaarschuwd worden als er nieuwe berichten zijn afkomstig van NIBC Direct. Indien u oudere berichten opnieuw wilt lezen of verwijderen kan u alles terugvinden onder 'Berichten'.
Onder 'Rekeninguittreksels' kan u zelf uw rekeninguittreksels opvragen en uitprinten.
U kan onder 'Overboekingen' uw status van de overboekingen per spaarrekening bekijken, en een nieuwe overboeking uitvoeren.
Aan het einde van het jaar betaalt NIBC Direct, zoals elke bank, de basisintrest uit op uw spaarrekening. Dan wordt ook een uittreksel aangemaakt waarop het detail van deze berekening staat. Per kwartaal krijgt u ook een rekeninguittreksel indien u getrouwheidspremie verworven heeft.
Het uittreksel kan er op 2 manieren uitzien:
Op elke pagina op onze website kunt u via de knop "aanmelden" bovenaan rechts inloggen op uw beveiligde online bankomgeving van NIBC Direct. Wanneer u op het volgende scherm uw gebruikersnaam en wachtwoord ingeeft opent uw persoonlijke e-banking omgeving.
Als u uw gebruikersnaam vergeet, en daardoor niet meer kan inloggen, bel dan gewoon even onze klantendienst: 0800 63 500 (maandag tot vrijdag 8u30 - 19u).
Onze medewerkers zullen u identificeren aan de hand van een aantal vragen en sturen u vervolgens een e-mail (op het bij ons gekende e-mailadres) met uw gebruikersnaam.
Als u uw wachtwoord vergeet, kan u op 2 manieren een nieuw wachtwoord ontvangen:
Als u via de aanmeldpagina van de beveiligde omgeving gaat, bevestigt u uw gebruikersnaam, vult u de Captcha (afbeelding met letters en cijfers) in en klikt u op "Volgende".
Antwoord nadien op de geheime vraag en klik op "Bevestigen". U ontvangt een nieuw eenmalig wachtwoord (dat 2 uur geldig is) via sms op uw gsm.
Uw wachtwoord dient te bestaan uit minimaal 8 en maximaal 16 karakters, en moet volgende 4 elementen bevatten:
U mag geen 4 identieke gegevens na elkaar gebruiken.
Wanneer u vijfmaal een fout wachtwoord intypt, wordt de toegang van uw gebruikersnaam vanwege veiligheidsredenen geblokkeerd en kunt u niet meer inloggen in de beveiligde e-banking omgeving. Om uw toegang te deblokkeren belt u naar onze klantendienst via 0800 63 500 (gratis).
Zodra de klantendienst uw toegang opnieuw heeft gedeblokkeerd, kunt u via "Wachtwoord vergeten" op de beveiligde bankomgeving een nieuw wachtwoord aanmaken na het beantwoorden van enkele veiligheidsvragen.
U kan op uw eigen rekeningen via een standaardformulier, dat u kan vinden in het documentcenter op de website, een volmachthouder toevoegen. In de beveiligde e-banking omgeving kan u termijnrekeningen toevoegen aan een Internetspaarrekening.
U kan al uw persoonsgegevens veranderen behalve uw naam. Dit kan u doen nadat u bent ingelogd op de beveiligde e-banking omgeving, onder 'mijn gegevens beheren'. Elke wijziging in de e-banking omgeving moet bevestigd worden met een SMS-code.
De details van uw termijnrekeningen kan u veranderen na het verlopen van de termijn.
U kan, indien u dit wenst, uw wachtwoord veranderen.
U kan een volmachthouder van uw rekening verwijderen met een standaardformulier.
Wanneer u verhuist, moet u ons zo snel mogelijk uw nieuw adres meedelen. Om u op de hoogte te houden van wijzigingen in producten, hebben wij een correct e-mailadres nodig. Wij hebben altijd uw gsm-nummer nodig, om u de SMS-codes te kunnen sturen waarmee u transacties kan uitvoeren of in geval u uw wachtwoord vergeten bent. Een volmachthouder toevoegen kan interessant zijn wanneer u iemand toegang wilt verlenen tot uw rekening zonder een gezamenlijke rekening te maken.
Alle uitgaande betalingen, betalingen van uw NIBC Direct spaarrekening, gaan via de tegenrekening. Als u inlogt in de e-banking omgeving, klikt op "Overboekingen" (linker kolom) en daarna op "Nieuw", zal u zien dat, na selectie van uw rekening, automatisch de tegenrekening wordt aangeduid. U voert het bedrag in en eventueel memodatum en een vrije mededeling, voordat u de overboeking bevestigt. De bevestiging gebeurt door middel van een sms code, die u op uw GSM toestel ontvangt.
Als de overboeking voor 12 u 's middags wordt ingevoerd, zal ze nog dezelfde dag vertrekken. Alle overboekingen ingevoerd na 12 u vertrekken de volgende bankwerkdag. De valutadatum van de overschrijving is altijd de dag waarop uw geld onze bank verlaat. Overschrijvingen tussen banken nemen gemiddeld 24 u in beslag en tijdens het weekend of op bankholidays is er geen bankverkeer.
De eerste overboeking naar uw NIBC Direct spaarrekening, dient altijd van de door u gekozen tegenrekening te komen. Die eerste storting zorgt er voor dat we u als rekeninghouder kunnen identificeren. Omdat we dat grondig willen doen, kan het zijn dat uw eerste storting wat langer duurt.
Na die eerste overboeking kan u van eender welke andere Belgische zichtrekening overschrijven naar uw NIBC Direct spaarrekening. Let op, NIBC Direct aanvaardt geen stortingen die komen van buitenlandse rekeningen. Deze zullen tegengehouden worden en teruggestuurd naar de rekening van oorsprong.
Uw rekeningnummer vindt u in de e-banking omgeving onder "Rekeningoverzicht". De BIC code van NIBC Direct is DNIBBE21.
U kan rechtstreeks overschrijven tussen uw NIBC Direct rekeningen op voorwaarde dat (minstens een van) de titularis(sen) op beide rekeningen dezelfde is. Concreet betekent dit dat de volgende interne overschrijvingen zijn toegelaten:
De proportionele overdracht geldt niet:
In uw beveiligde omgeving kan u 3 tools terugvinden. Met deze tools kan u nagaan welke invloed een overboeking zal hebben op de verwerving van uw getrouwheidspremie, een lijst opvragen van de opbouw van uw getrouwheidspremies of een detailopgave van vorige interestuitkeringen.
Onder het scherm 'simulatie van een overboeking' selecteert u uw rekeningnummer en vervolgens het bedrag dat u zou willen overboeken. U kan ook een dag in de toekomst selecteren om een memo-opdracht te simuleren, tussen vandaag en 3 maanden van nu.
Wanneer u op 'Volgende' klikt, maken wij voor u een PDF aan met alle gevraagde informatie, die u kan terugvinden onder de 'Downloaden' knop op de volgende pagina. Op deze pagina krijgt u al een snel overzicht van de ingegeven parameters. U kan ook al meteen raadplegen hoeveel getrouwheidspremie u in totaal zou verliezen door de overboeking. In de PDF zelf wordt er ook een onderscheid gemaakt tussen hoeveel van deze premie u nu al heeft opgebouwd en de totale waarde op het einde van de verwervingsperiode.
Bij 'Premies' kan u een lijst opvragen van alle getrouwheidspremies die in opbouw zijn, met hun totale waarde op het einde van de verwervingsperiode en het aantal dagen ze nog moeten verwerven.
Kies over welke rekening u informatie wenst en klik op 'Volgende'.
In het volgende scherm klikt u op 'Downloaden' om de opgemaakte PDF te verkrijgen.
In het scherm 'Interestinformatie' kan u van al uw rekeningen de details van de vorige interestafrekeningen opvragen *(het is niet mogelijk interestafrekeningen voor 1 april 2014 te raadplegen).
Selecteer de rekening die u wenst raad te plegen en klik op 'Volgende'.
U krijgt nu een lijst van alle afgelopen interestafrekeningen uit het gekozen jaar, u kan via de knop 'Downloaden' de opgemaakte PDF opvragen.
Het staat u vrij al het geld op uw NIBC Direct rekening volledig over te schrijven, NIBC Direct legt u geen limieten op. Als u een bedrag zou willen overboeken naar uw NIBC Direct rekening is het altijd mogelijk dat de andere bank u een limiet oplegt, dit overlegt u best met hen.
Neen, het is niet mogelijk om telefonisch een overboeking te regelen, u moet altijd via de e-banking omgeving gaan. Zo kan u alles veilig zelf regelen en bevestigen met een sms-code.
Bel ons 0800 63 500 (gratis)
of maak een terugbelafspraak
Mail ons info@nibcdirect.be
of verstuur uw documenten via de online verzendtool
Schrijf ons (geen postzegel nodig)
NIBC Direct
Antwoordcode DA-852-991-9
Dikkebusseweg 17
8900 Ieper
Vragen over uw privacy? privacy@nibcdirect.be
Een klacht? klachten@nibcdirect.be
Lees hoe we uw klacht behandelen
Heeft u een vraag voor ons? We bellen u graag op een ogenblik dat het u uitkomt.
Maak een afspraak