vragen.jpg

Vragen

Upload form

  • Wat is de url (webadres) van de NIBC Direct Bankomgeving?

    Sinds vorig jaar heeft NIBC Direct een nieuwe bankomgeving. Ook het webadres is gewijzigd. Gebruik daarom onderstaande link, of voeg hem toe aan uw Favorieten in uw webbrowser:

    https://login.nibcdirect.com/?origin=https://e-banking.nibcdirect.be/login&language=nl_BE_direct

    De vorige omgeving is niet meer beschikbaar. De link naar de oude omgeving mag u dus verwijderen uit uw Favorieten. Of pas de link aan naar het webadres dat u hierboven vindt.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Wat kan ik doen in de NIBC Direct bankomgeving?

    In de NIBC Direct bankomgeving regelt u heel gemakkelijk uw spaarzaken. U kan:

    • Uw spaarrekeningen raadplegen (en de spaarrekeningen waarop u een volmacht heeft)
    • Een bijkomende spaarrekening of termijnrekening openen
    • Een overschrijving uitvoeren
    • Uw (contact)gegevens bekijken en wijzigen
    • Rekeninguittreksels downloaden
    • Een overzicht krijgen van de reeds verworven interest
    • Berichten lezen en beheren die we via de beveiligde bankomgeving hebben verstuurd

    Heeft deze informatie geholpen?

    Welke informatie kan ik raadplegen in de bankomgeving?

    In de beveiligde bankomgeving kan u:

    • Uw spaarrekeningen raadplegen, en nieuwe spaarrekeningen openen
    • Al uw (contact)gegevens bij NIBC Direct bekijken en wijzigen
    • Rekeninguittreksels downloaden
    • Een overzicht krijgen van de reeds verworven interest
    • Beveiligde berichten van NIBC Direct raadplegen met belangrijke rekeninginformatie

    Heeft deze informatie geholpen?

    Wat kan een volmachthouder doen in de NIBC Direct bankomgeving?

    Een volmachthouder heeft alle bevoegdheden van de klant maar kan geen andere rekeningen openen (m.u.v. termijnrekeningen) of sluiten, of de tegenrekening van de klant wijzigen. Een volmachthouder kan wel een overschrijving uitvoeren, of het transactieoverzicht bekijken van de rekening(en) waarop hij volmachthouder is.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Waar kan ik wat raadplegen in de NIBC Direct bankomgeving?

    Uw spaar- en termijnrekeningen beheren

    Bij 'Overzicht' vindt u alle actieve spaarrekeningen waarvan u rekeninghouder of volmachthouder bent, en kan u een bijkomende spaar- of termijnrekening openen.

    Wil u meer details over een specifieke rekening, dan kan u eenvoudigweg op de rekening van uw keuze klikken. Op deze pagina kan u ook heel eenvoudig een overschrijving uitvoeren (via de rode knop), of een simulatie maken van een overschrijving om na te gaan wat het effect is op uw getrouwheidspremie als u een bepaald bedrag van uw rekening haalt. Deze simulator vindt u onder de drie puntjes bovenaan rechts. Let op: voor de NIBC Direct Flex rekening is deze simulator niet beschikbaar.

    Berichten van NIBC Direct raadplegen

    Alle berichten die NIBC Direct u stuurt via de beveiligde bankomgeving, vindt u in het menu ‘Berichten’. De teller bij het icoon vertelt u hoeveel berichten er nog ongelezen zijn.

    Uw persoonsgegevens beheren

    Onder 'Instellingen' kan u uw tegenrekening(en), adres, e-mailadres, gsm-nummer en wachtwoord wijzigen. Wanneer u ook de app heeft geïnstalleerd en geactiveerd, vindt in dit menu ook een overzicht van de gekoppelde toestellen. Uw pincode wijzigen of vingerafdruk- of gezichtsherkenning in- of uitschakelen kan u enkel in de app.

    Een renteoverzicht opvragen en rekeninguittreksels bekijken

    De reeds verworven rente vindt u terug op de detailpagina van uw rekening. Voor de NIBC Direct Spaarrekening en de NIBC Direct Getrouwheidsrekening zijn dat er twee: uw reeds opgebouwde basisrente (uitbetaald op 1 januari) en reeds verworden getrouwheidspremie (uitbetaald in het eerstvolgend kwartaal). Bij de NIBC Direct Flex rekening vindt u uw opgebouwde nettorente (de rente die u in het eerstvolgende kwartaal zal ontvangen).

    Zoekt u een overzicht van de rente die u uitbetaald werd? U kan per jaar en per rekening een overzicht opvragen (en downloaden) via “Renteoverzicht”, dat u vindt onder het menu “Meer”.

    Onder 'Rekeninguittreksels' kan u zelf uw rekeninguittreksels per rekening en jaar opzoeken en uitprinten. Bij ‘Nieuwe rekeninguittreksels’ vindt u de rekeninguittreksels die u nog niet raadpleegde, bij ‘Aangemaakte rekeninguittreksels’ staan de rekeninguittreksels die u al downloadde.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

    Klik op “Gebruikersnaam vergeten?” op de inlogpagina van de NIBC Direct Bankomgeving. Na het invullen van uw gsm-nummer ontvangt u van ons een sms met daarin uw gebruikersnaam.

    Geen sms ontvangen? Controleer of u het gsm-nummer correct hebt ingevoerd.
    Bijvoorbeeld: het gsm-nummer “0471 23 45 67”, dient op deze manier ingevuld te worden: +32471234567.

    Let op: We sturen enkel een sms met uw gebruikersnaam als we uw nummer in ons systeem herkennen én als dat nummer uniek is (dit wil zeggen, niet gedeeld is met een andere persoon die ook een toegang heeft tot de beveiligde bankomgeving).

    Afhankelijk van uw telefonieprovider ontvangt u sms-berichten vanaf een 4-cijferig nummer of van een gewoon nummer.

    Ondervindt u nog steeds problemen of deelt u uw gsm-nummer met iemand anders? Neem dan contact op met onze klantendienst.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten

    Klik op “Wachtwoord vergeten?” op de aanmeldpagina van de NIBC Direct Bankomgeving. Na het invullen van uw gebruikersnaam ontvangt u per e-mail een link waarmee u een nieuw wachtwoord kan instellen.

    Kent u uw gebruikersnaam niet meer of ontving u geen e-mail? Neem dan contact op met onze klantendienst.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Mijn toegang tot de NIBC Direct Bankomgeving is geblokkeerd

    Wanneer u te veel pogingen nodig hebt om in te loggen, wordt de toegang tot de NIBC Direct Bankomgeving omwille van veiligheidsredenen geblokkeerd. Onze klantendienst kan uw toegang voor u deblokkeren. Bel ons op het gratis nummer 0800 63 500.

    Bent u geblokkeerd omwille van een verkeerd wachtwoord? Via de aanmeldpagina kan u – nadat we uw toegang hebben gedeblokkeerd – zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. Of onze klantendienst kan u meteen een e-mail sturen waarmee u een nieuw wachtwoord kan instellen.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Wat kan ik toevoegen, wijzigen of verwijderen in NIBC Direct Bankomgeving?

    Toevoegen

    U kan een bijkomende spaar- of termijnrekening openen in de NIBC Direct bankomgeving.

    U kan iemand een volmacht geven op uw spaarrekening(en). Gebruik daarvoor het  formulier ‘Een volmachthouder toevoegen of verwijderen’, dat u vindt bij Documenten en Formulieren.

    Wijzigen

    Onder ‘Instellingen’ kan u uw tegenrekening(en), adres, e-mailadres, gsm-nummer en wachtwoord wijzigen.

    Gebruikt u de app, dan kan u bijkomend ook uw pincode wijzigen of vingerafdruk- of gezichtsherkenning in- of uitschakelen. (Deze functies vindt u enkel in de app terug)

    Verwijderen

    U kan iemands volmacht intrekken op uw spaarrekening(en). Gebruik daarvoor het  formulier ‘Een volmachthouder toevoegen of verwijderen’, dat u vindt bij Documenten en Formulieren.

    U kan zelf uw rekening sluiten via de NIBC Direct Bankomgeving. Ga daarvoor naar de detailpagina van de rekening, en klik op de 3 punten in de rechterbovenhoek. U kan het saldo en de eventueel reeds verworven interesten overdragen naar uw tegenrekening of één van uw andere rekeningen bij NIBC Direct.

    Gebruikt u de app, dan kan u bij ‘Apparaten’ (onder het menu ‘Instellingen’) een toestel loskoppelen. Uw registratie wordt dan op dat toestel ongedaan gemaakt en u wordt automatisch uitgelogd. Indien u er niet uitkomt, kan onze klantendienst dit ook doen voor u doen. Neem daarvoor contact op met ons op het gratis nummer 0800 63 500.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Waar vind ik een overzicht van mijn interesten en getrouwheidpremies?

    Reeds verworven interesten en getrouwheidpremies

    De rente die verworven én uitbetaald is, vindt u bij “Renteoverzicht” onder het menu “Meer”. Selecteer daar de rekening en het jaar waarvoor u de uitbetaalde rente wil raadplegen. U krijgt nu een lijst van alle afgelopen interestafrekeningen uit het gekozen jaar. Via de knop “Downloaden” kan u de opgemaakte pdf opvragen.

    Hou er rekening mee dat u geen pdf’s kan downloaden in de app.

    Op de detailpagina van uw spaarrekeningen ziet u hoeveel interesten en/of getrouwheidspremies u reeds heeft verworven en u bij de volgende interestuitbetaling zal ontvangen:

    • Bij de Flex rekening vindt u de opgebouwde netto-rente
    • Bij de Spaarrekening en de Getrouwheidsrekening vindt u de opgebouwde basisrente getrouwheidspremie

    Nog te verwerven getrouwheidspremies

    U kan een lijst opvragen van alle getrouwheidspremies die in opbouw zijn, met hun totale waarde op het einde van de verwervingsperiode en het aantal dagen ze nog moeten verwerven.

    Ga hiervoor naar de details van uw spaarrekening en klik op de drie punten bovenaan rechts in uw scherm. Een menu onderaan de pagina opent, kies hier voor “Overzicht getrouwheidspremies”. U downloadt zo een pdf met alle details erin. Hou er rekening mee dat dit overzicht niet beschikbaar is bij de Flex rekening.

    Hou er rekening mee dat deze functionaliteit niet beschikbaar is in de app.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Heeft NIBC Direct ook een app?

    Zeker! U kan onze app vinden via Google Play of in de App Store.

    U kan de app installeren op meerdere toestellen (telefoon of tablet), maar hou er rekening mee dat u slechts met 1 toestel (uw primair apparaat) acties kan uitvoeren. Dat betekent dat u uw primair apparaat steeds bij de hand moet hebben wanneer u op een ander toestel bijvoorbeeld een overschrijving wil uitvoeren. In uw beveiligde bankomgeving, bij het menu ‘Apparaten’, kan u de instellingen hiervoor beheren. Per telefoon of tablet kan er slechts 1 iemand aan de app worden gekoppeld.

    Let op: heeft u de toegang voor de NIBC Direct Bankomgeving al geactiveerd? Voor uw gebruiksgemak activeert u best eerst uw toegang (via een browser) voordat u zich met de app registreert. Eenmaal geregistreerd, kan u de app gebruiken om uw spaarrekeningen te beheren, of als token wanneer u via bijvoorbeeld uw computer wil inloggen.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Ik ken mijn pincode van NIBC Direct-app niet meer

    Meld u aan op uw beveiligde bankomgeving via een internetbrowser en verwijder uw toestel in het menu “Apparaten”, dat u vindt onder “Instellingen”. U wordt dan automatisch afgemeld op uw toestel, zodat u zich opnieuw kan registreren en u een nieuwe pincode kan instellen.

    Heeft deze informatie geholpen?

Neem contact op

Bel ons 0800 63 500 (gratis)

Gesloten
ma tot vrij van 8u30 tot 17u
do van 8u30 tot 19u

Mail ons info@nibcdirect.be
of verstuur uw documenten via de online verzendtool

Schrijf ons
NIBC Direct
Dikkebusseweg 17
8900 Ieper

Vragen over uw privacy? privacy@nibcdirect.be

Een klacht? klachten@nibcdirect.be
Lees hoe we uw klacht behandelen