vragen.jpg

Vragen

Upload form

  • Waarom moet ik de toegang tot de NIBC Direct bankomgeving eerst activeren?

    De nieuwe NIBC Direct bankomgeving vervangt de vorige beveiligde e-banking omgeving. Dit betekent dat er een nieuw webadres is, de systemen achterliggend aangepast zijn en de manier waarop u inlogt anders is. Daarom zal u de eerste keer een aantal stappen moeten doorlopen (de veiligheidsvraag beantwoorden, uw gsm-nummer en uw e-mailadres bevestigen, een (nieuw) wachtwoord instellen), alvorens u toegang krijgt tot uw spaarrekeningen in de nieuwe bankomgeving.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

    Via de link op het inlogscherm kan u uw gebruikersnaam opvragen. U ontvangt dan een sms met daarin uw gebruikersnaam.

    Afhankelijk van uw telefonieprovider ontvangt u sms-berichten vanaf een 4-cijferig nummer of van een gewoon nummer.

    Geen sms ontvangen? Controleer of u het gsm-nummer correct hebt ingevoerd.
    Bijvoorbeeld: het gsm-nummer “0471 23 45 67”, dient op deze manier ingevuld te worden: +32471234567.

    Let op: we sturen enkel een sms met uw gebruikersnaam als we uw nummer in ons systeem herkennen én als dat nummer uniek is (dit wil zeggen, niet gedeeld is met een andere persoon die ook een toegang heeft tot de beveiligde bankomgeving).

    Blijft u problemen ondervinden of deelt u uw gsm-nummer met iemand anders? Neem dan contact op met onze klantendienst.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten

    Via de link op het inlogscherm kan u een nieuw wachtwoord aanvragen. Na het invullen van uw gebruikersnaam ontvangt u per e-mail een link waarmee u een wachtwoord kan instellen.

    Heeft u uw toegang tot de nieuwe bankomgeving nog niet geactiveerd? Dan zal bij het aanvragen van een nieuw wachtwoord meteen een aantal veiligheidsvragen worden gesteld. Nadat u alle vragen heeft beantwoord, kan u uw e-mailadres en gsm-nummer bevestigen (of wijzigen) en een nieuw wachtwoord instellen.

    Komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze klantendienst.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Moet ik een ander wachtwoord kiezen voor de nieuwe bankomgeving?

    Bij het activeren van uw nieuwe NIBC Direct bankomgeving zal u gevraagd worden om opnieuw een wachtwoord in te stellen. U kan ervoor kiezen om hetzelfde wachtwoord te gebruiken, mits uw wachtwoord voldoet aan de vereisten.

    Tip: voer het wachtwoord zelf in. Kopieer en plak het niet vanuit een ander programma.

    Uw wachtwoord wordt versleuteld bewaard. NIBC Direct heeft op geen enkele manier inzage in uw klantengegevens of zicht op uw wachtwoord. Houd uw wachtwoord altijd strikt geheim en deel dit met niemand. Ook onze medewerkers zullen u nooit vragen naar uw wachtwoord.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Ik ontvang geen sms met mijn gebruikersnaam

    Het kan zijn dat er een fout is geslopen in het invoeren van uw gsm-nummer, misschien staat ergens een spatie te veel?

    Bijvoorbeeld: het gsm-nummer “0471 23 45 67”, dient op deze manier ingevuld te worden: +32471234567.

    Een andere oorzaak kan zijn dat uw gsm-nummer niet uniek is. We sturen enkel een sms met uw gebruikersnaam als we uw nummer in ons systeem herkennen én als dat nummer uniek is (dit wil zeggen, niet gedeeld is met een andere persoon die ook een toegang heeft tot de beveiligde bankomgeving).

    Blijft u problemen ondervinden of deelt u uw gsm-nummer met iemand anders? Neem dan contact op met onze klantendienst.

    Afhankelijk van uw telefonieprovider ontvangt u sms-berichten vanaf een 4-cijferig nummer of van een gewoon nummer.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Ik ontvang geen sms-code van NIBC Direct

    De sms-codes worden meteen verstuurd, maar we kunnen niet uitsluiten dat er af en toe een vertraging kan insluipen.

    Ontvangt u geen sms-code bij het activeren van uw toegang tot de nieuwe bankomgeving, controleer dan of u de zichtbare delen van het gsm-nummer op uw scherm herkent. Klopt het gsm-nummer niet, dan kan u ons het aanvraagformulier “Gsm-nummer wijzigen” bezorgen. Dit formulier vindt u bij “Documenten en formulieren”.

    Blijft het probleem bestaan? Neem dan contact op met onze klantendienst.

    Afhankelijk van uw telefonieprovider ontvangt u sms-berichten vanaf een 4-cijferig nummer of van een gewoon nummer.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Ik ontvang geen code via e-mail van NIBC Direct

    De e-mails worden meteen verstuurd, maar we kunnen niet uitsluiten dat er af en toe een vertraging kan insluipen.

    Controleer ook even uw ongewenste e-mails (of spam of junk folder). Het zou kunnen dat u de mail daarin hebt ontvangen.

    Heeft u nog steeds geen e-mail ontvangen? Dan kan u nogmaals de aanvraag herhalen.
    Ontvangt u geen e-mail met code bij het activeren van uw toegang tot de nieuwe bankomgeving, controleer dan of u het emailadres correct hebt ingevuld.

    Blijft het probleem bestaan? Neem dan contact op met onze klantendienst.

    Heeft deze informatie geholpen?

    De vraag over de tegenrekening bij NIBC Direct klopt niet

    Bent u volmachthouder? Als volmachthouder heeft u geen tegenrekening bij NIBC Direct. In dat geval vragen we naar de tegenrekening die gekoppeld is aan de NIBC Direct spaarrekening waarop u een volmacht heeft.

    Hebt u net uw tegenrekening gewijzigd of een aanvraag daarvoor ingediend? Dan kan het zijn dat de vraag nog verwijst naar uw oude tegenrekening.

    Komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze klantendienst.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Waarom wordt mijn e-mailadres niet aanvaard?

    U kan een foutmelding krijgen omdat het e-mailadres reeds werd geactiveerd door de andere gebruiker. U zal dan een nieuw e-mailadres moeten ingeven.

    Op de nieuwe NIBC Direct bankomgeving zal u op een andere manier inloggen dan in de vorige omgeving. Uw e-mailadres speelt daarbij een erg belangrijke rol. Elke klant moet daarom over een uniek e-mailadres beschikken en kan het niet delen met een andere persoon die ook een toegang heeft tot de beveiligde bankomgeving.

    Het kan ook zijn dat een fout is geslopen bij het invoeren van het e-mailadres. Misschien staat er ergens een spatie teveel?

    Heeft deze informatie geholpen?

    Ik ben geen klant meer. Waarom krijg ik de vraag om de toegang te activeren?

    Iedereen die een rekening heeft of volmachthouder is op een rekening bij NIBC Direct, krijgt van ons een e-mail. U heeft naar alle waarschijnlijkheid nog een rekening bij ons die u het oog bent verloren.

    Klopt dit volgens u niet? Laat het even weten aan onze klantendienst op info@nibcdirect.be en we zoeken dit graag voor u uit.

    Heeft deze informatie geholpen?

    De NIBC Direct bankomgeving is vernieuwd. Waarom weet ik dit niet?

    Op 14 september is de nieuwe bankomgeving gelanceerd.

    We schrijven bewust onze klanten op verschillende momenten aan, om te vermijden dat iedereen op hetzelfde moment onze klantendienst wil bereiken, met erg lange wachttijden als gevolg.

    Heeft u nog een rekening bij NIBC Direct? Dan ontvangt u nog een e-mail van ons met verdere informatie.

    Denkt u dat er toch iets is misgelopen en u geen e-mail van ons heeft ontvangen? Laat het even weten aan onze klantendienst op info@nibcdirect.be en we zoeken dit graag voor u uit.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Hoe werkt de nieuwe NIBC Direct bankomgeving?

    De nieuwe NIBC Direct bankomgeving werkt op dezelfde manier als de vorige omgeving, al hebben een aantal functionaliteiten wel een andere plek gekregen.

    Let op: de nieuwe NIBC Direct bankomgeving heeft een nieuw webadres gekregen. Benadert u de beveiligde bankomgeving via Favorieten in uw browser? Voeg dan onderstaande site toe aan uw favorieten:

    https://login.nibcdirect.com/?origin=https://e-banking.nibcdirect.be/login&language=nl_BE_direct

    De vorige omgeving zal niet meer beschikbaar zijn. De link naar de oude omgeving mag u dus verwijderen uit uw Favorieten. Of pas de link aan naar het webadres dat u hierboven vindt.

    Sms-codes
    Sms-verkeer zal niet meer van het vertrouwde nummer komen. Afhankelijk van uw telefonieprovider ontvangt u sms-berichten vanaf een 4-cijferig nummer of van een gewoon nummer.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Kan ik nog terecht op de oude omgeving?

    Nee, de nieuwe NIBC Direct bankomgeving vervangt de oude omgeving volledig. Om toegang te krijgen tot uw rekeningen, moet u dus eerst de toegang tot de nieuwe omgeving activeren. Dat doet u heel eenvoudig door een aantal veiligheidsvragen te doorlopen en uw gegevens te controleren en indien nodig aan te passen.

    Let op: de nieuwe NIBC Direct bankomgeving heeft ook een nieuw webadres gekregen. Benadert u de beveiligde bankomgeving via Favorieten in uw browser? Voeg dan onderstaande site toe aan uw favorieten:

    https://login.nibcdirect.com/?origin=https://e-banking.nibcdirect.be/login&language=nl_BE_direct

    De vorige omgeving zal niet meer beschikbaar zijn. De link naar de oude omgeving mag u dus verwijderen uit uw Favorieten. Of pas de link aan naar het webadres dat u hierboven vindt.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Is er een app beschikbaar?

    Zeker! Samen met de nieuwe NIBC Direct bankomgeving hebben we ook een app gelanceerd. U kan hem vinden via Google Play of in de App Store.

    Let op: voor uw gebruiksgemak activeert u best eerst de toegang tot de nieuwe NIBC Direct bankomgeving voordat u zich met de app registreert. Eenmaal geregistreerd, kan u de app gebruiken om uw spaarrekeningen te beheren, of als token wanneer u via bijvoorbeeld uw computer wil inloggen.

    U kan de app installeren op meerdere toestellen (telefoon of tablet), maar hou er rekening mee dat u slechts met 1 toestel (uw primair apparaat) acties kan uitvoeren. Dat betekent dat u uw primair apparaat steeds bij de hand moet hebben wanneer u op een ander toestel bijvoorbeeld een overschrijving wil uitvoeren. In uw beveiligde bankomgeving, bij het menu ‘Apparaten’, kan u de instellingen hiervoor beheren. Per telefoon of tablet kan er slechts 1 iemand aan de app worden gekoppeld.

    Heeft deze informatie geholpen?

Neem contact op

Bel ons 0800 63 500 (gratis)

Gesloten
ma tot vrij van 8u30 tot 17u
do van 8u30 tot 19u

Mail ons info@nibcdirect.be
of verstuur uw documenten via de online verzendtool

Schrijf ons
NIBC Direct
Dikkebusseweg 17
8900 Ieper

Vragen over uw privacy? privacy@nibcdirect.be

Een klacht? klachten@nibcdirect.be
Lees hoe we uw klacht behandelen