vragen.jpg

Vragen

Upload form

  • Waarom zou ik een rekening openen bij NIBC Direct?

    • 100% gratis: elke rekening bij NIBC Direct is altijd helemaal gratis. Openen, transacties uitvoeren, sluiten, u zal nooit een cent betalen voor uw rekeningen (met uitzondering van wettelijke taksen).
    • Veiligheid in 3 stappen: NIBC Direct laat u inloggen met een persoonlijke gebruikersnaam, een wachtwoord en een bevestiging met een sms-code of met de app. Uw spaargeld op uw NIBC Direct rekeningen kan u bovendien enkel naar uw tegenrekening of naar één van uw andere NIBC Direct rekeningen overschrijven.
    • Geen bijkomende zichtrekening nodig: omdat u bij ons een zichtrekening bij een andere bank gebruikt als tegenrekening, heeft u geen nood aan nog een extra zichtrekening, bankkaarten of kosten.
    • Geen ingewikkelde voorwaarden: NIBC Direct wil sparen eenvoudig maken. Daarom hebben wij geen ingewikkelde voorwaarden. Gemakkelijker voor u, geen kosten en dus een hoger rendement omdat we minder administratief werk hebben.
    • Nooit meer 'rekeninghoppen': omdat uw spaarrekening bij ons helemaal gratis is, hoeft u hem nooit meer af te sluiten, tenzij u naar het buitenland verhuist. Zelfs als er geen geld op staat, kan u uw rekening gewoon aanhouden en later terugkomen.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Valt NIBC Direct onder het depositogarantiestelsel?

    Ja, NIBC Direct valt onder het depositogarantiestelsel.
    NIBC Direct voldoet aan de door De Nederlandsche Bank (DNB) gestelde eisen. Hierdoor valt uw spaargeld bij NIBC Direct onder het depositogarantiestelsel.

    Het depositogarantiestelsel garandeert tegoeden tot maximaal 100.000 euro per persoon, per instelling. Dit geldt voor particulieren, ongeacht het aantal rekeningen.

    Voorbeeld: In geval van een gezamenlijke rekening op twee namen is het tegoed gegarandeerd tot maximaal 200.000 euro. Er is geen sprake van een eigen risico.

    Meer informatie over het depositogarantiestelsel.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Waarom werkt NIBC Direct met sms-codes?

    Met sms-codes kan u overal snel en veilig inloggen en acties in de beveiligde bankomgeving bevestigen. Het merendeel van de Belgen heeft namelijk altijd zijn gsm op zak heeft. De sms’jes die u ontvangt, zijn bovendien gratis.

    Afhankelijk van uw telefonieprovider ontvangt u sms-berichten vanaf een 4-cijferig nummer of van een gewoon nummer.

    We zullen u nooit om persoonlijke informatie vragen via sms of sms-berichten sturen met links in. Wees steeds waakzaam wanneer u dit soort berichten ontvangt.

    Heeft u de app, dan kan u deze gebruiken in plaats van de sms-codes. U vindt onze app in de Google Play of App Store.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Wat doet NIBC Direct met uw spaargeld?

    We leggen kort uit wat NIBC Direct met uw spaargeld doet. Het komt eigenlijk grotendeels hierop neer:

    Van het geld dat u en andere klanten op de spaarrekening zetten, houden we een deel aan als reserve. Het andere deel lenen we uit.

    NIBC Direct leent bijvoorbeeld aan mensen in Nederland die een huis willen kopen, en ook aan kansrijke en solide bedrijven: een winkelketen bijvoorbeeld, en een bedrijf dat windmolens bouwt of een fabrikant van fietsen. Dat doen we met name in België, Nederland en Duitsland.

    Voor het uitlenen van dat spaargeld ontvangen wij een rentevergoeding en daarmee kunnen wij aan u spaarrente vergoeden. Zo ontvangt u een goede rente en kunt u altijd bij het geld op uw internetspaarrekening. Zo eenvoudig is het.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Wat is de rating van NIBC Direct?

    Rating geeft de kredietwaardigheid van een bank aan. Bij ratingbureau Fitch is onze score vandaag BBB, bij Standards & Poor's is dat BBB+.

    Er zijn 2 bureaus die ratings voor NIBC uitschrijven, Fitch en S&P, ze hanteren allemaal een ietwat andere set elementen en evalueren kwalitatieve en financiële factoren (marktaandeel, risico's, winst, liquiditeit, efficiëntie, leningen,…).

    U vindt de rapporten met alle elementen die beoordeeld worden op jaarbasis op www.nibc.com.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Is NIBC Direct financieel gezond?

    Hoe financieel gezond een bedrijf is, kan op veel vlakken gemeten worden. We zetten even de belangrijkste elementen op een rij.

    Een eerste element is rating. Rating geeft de kredietwaardigheid van een bank aan. Bij ratingbureau Fitch is onze score vandaag BBB, bij Standards & Poor's is dat BBB+. Er zijn 2 bureaus die ratings voor NIBC uitschrijven, Fitch en S&P, ze hanteren allemaal een ietwat andere set elementen en evalueren kwalitatieve en financiële factoren (marktaandeel, risico's, winst, liquiditeit, efficiëntie, leningen,…). U vindt de rapporten met alle elementen die beoordeeld worden op jaarbasis op www.nibc.com.

    Rating is overigens slechts één van de elementen die van belang zijn. Een ander is bijvoorbeeld de liquiditeitsratio. Uit de jaarcijfers, die we eind februari publiceren, blijkt dat we een zeer solide resultaat hebben geboekt, een sterk eigen vermogen hebben en meer dan voldoende liquiditeit. De jaarcijfers kan u raadplegen op www.nibc.com.

    Tenslotte is nog het belangrijkste dat wij in het kader van het Depositogarantiestelsel onder de controle vallen van De Nederlandsche Bank (DNB). Hierdoor is uw spaargeld gegarandeerd voor 100.000 euro per persoon per bank.

    Heeft deze informatie geholpen?

Neem contact op

Bel ons 0800 63 500 (gratis)

Gesloten
ma tot vrij van 8u30 tot 17u
do van 8u30 tot 19u

Mail ons info@nibcdirect.be
of verstuur uw documenten via de online verzendtool

Schrijf ons
NIBC Direct
Dikkebusseweg 17
8900 Ieper

Vragen over uw privacy? privacy@nibcdirect.be

Een klacht? klachten@nibcdirect.be
Lees hoe we uw klacht behandelen