Onze bankomgeving heeft een nieuwe look! Logt u voor het eerst in? U zal een aantal stappen moeten doorlopen om uw toegang te activeren.

vragen.jpg

Vragen

Upload form

  • Kan ik een nieuwe rekening openen als klant?

    Kan ik een nieuwe rekening openen als klant?

    Als klant van NIBC Direct kan u in de beveiligde bankomgeving zelf bijkomende rekeningen openen:

    • Log in op uw NIBC Direct bankomgeving (via de website of de app)
    • Klik op “Nieuwe rekening openen” in uw rekeningoverzicht. Wil u een termijnrekening openen? Klik dan op “Nieuwe termijnrekening openen”.
    • Wanneer u op “Nieuw rekening openen” klikt, krijgt u een overzicht van de spaarrekeningen die NIBC Direct aanbiedt.
    • Klik vervolgens op “Meer info” bij één van de spaarrekeningen, en lees de details over deze spaarrekening.
    • In het volgende scherm, na aanvaarden van de voorwaarden, kiest u voor wie u een rekening wil openen (de keuze is hier beperkt tot uw reeds bestaande relaties).
    • Is alles in orde? Dan krijgt u een succesboodschap en verschijnt de rekening in uw rekeningoverzicht.

    Er blijven nog enkele zaken waar u op moet letten bij het openen van nieuwe rekeningen:

    • U mag als individuele klant 1 Spaarrekening, 1 Getrouwheidsrekening en 5 Flex rekeningen openen.
    • Per relatie mag u ook 1 Spaarrekening, 1 Getrouwheidsrekening en 5 Flex rekeningen openen.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Wanneer wordt de getrouwheidspremie uitbetaald?

    De getrouwheidspremie wordt verworven zodra uw spaargeld 1 jaar onafgebroken op de rekening staat, Zodra de getrouwheidspremie is verworven, wordt deze op uw rekening gestort op de eerste dag na het kwartaal waarin die premie verworven is, i.e. op 1 januari, op 1 april, op 1 juli en op 1 oktober.

    Voorbeeld: op 1 maart 2019 schrijft u 100 euro over naar uw spaarrekening. U heeft recht op de getrouwheidspremie als deze 100 euro op 1 maart 2020 nog steeds op de rekening staat. Die verworven getrouwheidspremie ontvangt u dan het eerstvolgende kwartaal, namelijk 1 april 2020. Vanaf dan (1 maart 2020) gaat ook een nieuwe getrouwheidsperiode in.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Waarom moet ik een kopie van de identiteitskaart bezorgen bij het openen van een rekening?

    Bij het openen van een rekening dient u ons een kopie (voor- en achterkant) van uw identiteitskaart te bezorgen. Alle banken zijn immers verplicht over een kopie van de identiteitskaart van hun klanten te beschikken.

    Nadat u het aanvraagformulier heeft ingevuld, stuurt u ons per post of digitaal een kopie, of foto van uw identiteitskaart (voor- en achterkant). Als er een mederekeninghouder is, moet ook hij/zij ons een kopie bezorgen.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Kan ik geld overschrijven tussen mijn NIBC Direct rekeningen?

    U kan rechtstreeks overschrijven tussen uw NIBC Direct rekeningen op voorwaarde dat u op die rekening (mede)rekeninghouder bent.

    Als u volmachthouder bent op een spaarrekening, dan kan u overschrijven naar een andere rekening met dezelfde rekeninghouder, op voorwaarde dat u ook op deze rekening volmachthouder bent.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Kan ik geld overschrijven zonder verlies van getrouwheidspremie?

    U kan een overschrijving maken tussen uw rekeningen bij NIBC Direct zonder daarbij de verwervingsperiode van de getrouwheidspremie te onderbreken (de zogenaamde ‘proportionele overdracht’), als aan volgende voorwaarden is voldaan:

    • De overschrijving gebeurt tussen 2 gereglementeerde rekeningen bij NIBC Direct.
    • U bent (mede)titularis zijn op beide rekeningen.
    • Het bedrag van de overschrijving bedraagt minstens 500 euro.

    Als aan de bovenstaande voorwaarden voldaan is zal voor de eerste 3 overschrijvingen van het jaar de proportionele overdracht gelden. De opgebouwde getrouwheidspremie wordt mee overgedragen aan de oorspronkelijke rentevoet, en zal voor de rest van de verwervingsperiode verworven worden aan de rentevoet van de nieuwe rekening.

    Bijvoorbeeld: op 1 juli 2019 stortte u 1.000 euro op uw NIBC Direct Spaarrekening, en op 1 februari 2020 zet u dat bedrag over naar uw NIBC Direct Getrouwheidsrekening. Op 1 juli 2020 zal u dan uw getrouwheidspremie verworven hebben, het geld stond namelijk gedurende 12 maanden op een gereglementeerde rekening bij NIBC Direct. U zal dan 7 maanden getrouwheidspremie verworven hebben aan de rentevoet van de oorspronkelijke rekening (de NIBC Direct Spaarrekening) en 5 maanden aan de rentevoet van de nieuwe rekening (de NIBC Direct Getrouwheidsrekening).

    Opgelet: De Flex rekening is een niet-gereglementeerde spaarrekening en kent geen getrouwheidspremie. Een proportionele overdracht van of naar deze rekening is niet mogelijk.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Ik heb problemen met inloggen

    Ik weet mijn gebruikersnaam niet meer

    Op het inlogscherm van de NIBC Direct bankomgeving klikt u op “Gebruikersnaam vergeten?”. Na het invullen van uw gsm-nummer, ontvangt u een sms met daarin uw gebruikersnaam.

    Afhankelijk van uw telefonieprovider ontvangt u sms-berichten vanaf een 4-cijferig nummer of van een gewoon nummer.

    Ik ontvang geen sms met mijn gebruikersnaam

    Het kan zijn dat er een fout is geslopen in het invoeren van uw gsm-nummer, misschien staat ergens een spatie te veel?
    Bijvoorbeeld: het gsm-nummer “0471 23 45 67”, dient op deze manier ingevuld te worden: +32471234567.

    Een andere oorzaak kan zijn dat uw gsm-nummer niet uniek is. We sturen enkel een sms met uw gebruikersnaam als we uw nummer in ons systeem herkennen én als dat nummer uniek is (dit wil zeggen, niet gedeeld is met een andere persoon die ook een toegang heeft tot de beveiligde bankomgeving).

    Blijft u problemen ondervinden of deelt u uw gsm-nummer met iemand anders? Neem dan contact op met onze klantendienst.

    Ik weet mijn wachtwoord niet meer

    Op het inlogscherm van de NIBC Direct bankomgeving kan u via "Wachtwoord vergeten?" zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. U ontvangt dan van ons een e-mail waarmee u verder kan.

    Mijn gebruikersnaam is geblokkeerd

    Wanneer er te vaak een verkeerde combinatie gebruikersnaam/wachtwoord wordt ingevuld, wordt uw toegang automatisch geblokkeerd. Bel onze klantendienst om uw toegang opnieuw te activeren, op het gratis nummer 0800 63 500.

    Ik ontvang geen sms-code

    De sms-codes worden meteen verstuurd, maar we kunnen niet uitsluiten dat er af en toe een vertraging kan insluipen.

    Blijft u problemen ondervinden? Neem dan contact op met onze klantendienst.

    Afhankelijk van uw telefonieprovider ontvangt u sms-berichten vanaf een 4-cijferig nummer of van een gewoon nummer.

    Al mijn gegevens zijn correct en toch lukt het niet. Wat loopt er mis?

    Misschien bent u op de verkeerde pagina terecht gekomen of gebruikt u een verouderde browser? Ga steeds via onze website en de knop bovenaan "Aanmelden" naar de NIBC Direct bankomgeving.

    Let op: wanneer u de toegang tot de nieuwe omgeving heeft geactiveerd, is uw gebruikersnaam gewijzigd naar het e-mailadres dat u heeft opgegeven. Heeft u uw toegang nog niet geactiveerd of heeft u het activatieproces niet afgerond? Dan moet u met de gebruikersnaam die u in de oude omgeving gebruikte, inloggen. U zal dan een aantal stappen moeten doorlopen alvorens u toegang krijgt tot uw spaarrekening(en) in de nieuwe bankomgeving.

    Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantendienst zodat zij u kunnen verder helpen.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Hoe download ik de NIBC Direct-app?

    U vindt de NIBC Direct-app via Google Play of in de App Store.

    Let op: voor uw gebruiksgemak activeert u best eerst de toegang tot de nieuwe NIBC Direct bankomgeving voordat u de app gebruikt. U kan de app gebruiken om uw spaarrekeningen te beheren, of als token wanneer u via bijvoorbeeld uw computer wil inloggen.

    De app kan u installeren op meerdere toestellen (telefoon of tablet), maar hou er rekening mee dat u slechts met 1 toestel (uw primair apparaat) acties kan uitvoeren. Dat betekent dat u uw primair apparaat steeds bij de hand moet hebben wanneer u op een ander toestel bijvoorbeeld een overschrijving wil uitvoeren. In uw beveiligde bankomgeving, bij het menu ‘Apparaten’, kan u de instellingen hiervoor beheren. Per telefoon of tablet kan er slechts 1 iemand aan de app worden gekoppeld.

    Heeft deze informatie geholpen?

Neem contact op

Bel ons 0800 63 500 (gratis)

Gesloten
ma tot vrij van 8u30 tot 17u
do van 8u30 tot 19u

Mail ons info@nibcdirect.be
of verstuur uw documenten via de online verzendtool

Schrijf ons
NIBC Direct
Dikkebusseweg 17
8900 Ieper

Vragen over uw privacy? privacy@nibcdirect.be

Een klacht? klachten@nibcdirect.be
Lees hoe we uw klacht behandelen