Onze bankomgeving heeft een nieuwe look! Logt u voor het eerst in? U zal een aantal stappen moeten doorlopen om uw toegang te activeren.

De nieuwe bankomgeving van NIBC Direct

Activeer uw toegang in 5 stappen

Beste klant,

Misschien vertellen we u iets nieuws, misschien heeft u het al gespot: uw beveiligde bankomgeving kreeg een volledig nieuwe look.

Uw eerste keer in de nieuwe bankomgeving?

U zal eenmalig 5 stappen doorlopen om uw toegang te activeren.
Scroll naar beneden om de 5 stappen te ontdekken.

Voor u begint:

Zorg dat u het nummer van uw tegenrekening kent of bij de hand hebt
Dit heeft u enkel nodig bij het activatieproces, om te bevestigen dat u het bent.

Hou uw gsm in de buurt

U ontvangt in het proces ook een e-mail in uw inbox van ons

Naar de nieuwe omgeving
U activeert uw toegang het best via uw laptop of computer.
Heeft u uw toegang al geactiveerd? Log dan hier in

Start.png

Start

Open de nieuwe inlogpagina

  • Vul uw huidige gebruikersnaam en wachtwoord in om het activatieproces te starten.

  • Gebruikersnaam vergeten? Klik op de link "Gebruikersnaam vergeten?" op de inlogpagina en vul uw gsm-nummer in. U ontvangt een sms met uw gebruikersnaam (als uw gsm-nummer bij ons uniek is).

  • Wachtwoord vergeten? Klik op de link "Wachtwoord vergeten?" op de inlogpagina en vul uw gebruikersnaam in.

Upload form

Stap-1.png (1)

Stap 1

Beantwoord de veiligheidsvraag

  • Om uw identiteit te bevestigen, vragen we u een deel van uw tegenrekening in te vullen.

  • De 2 cijfers in de vraag verwijzen naar de laatste 2 cijfers van het IBAN-nummer van uw zichtrekening. Het voorbeeld onder het invulveld helpt u op weg.

  • Bent u volmachthouder? Dan vragen we u om de tegenrekening te bevestigen waarop u volmachthouder bent (als u zelf geen rekeningen bij ons heeft).

Upload form

Stap-2.jpg (1)

Stap 2

Bevestig uw identiteit met de sms-code

  • U ontvangt van ons een sms-code op het gsm-nummer dat we van u hebben.

  • De controlecijfers in het scherm geven aan over welk nummer het gaat.

  • Ondertussen een ander gsm-nummer? Bezorg ons het formulier "Gsm-nummer wijzigen". U vindt dit document bij deze stap en bij "Documenten en Formulieren".

Upload form

Stap 3.jpg

Stap 3

Kies en bevestig uw gebruikersnaam

  • Uw gebruikersnaam wordt voortaan een e-mailadres.

  • Vul het e-mailadres in waarmee u voortaan wil inloggen.

  • Bevestig nadien uw gebruikersnaam met de code die u per e-mail van ons ontvangt.

  • Let op: uw gebruikersnaam (en dus uw e-mailadres) moet uniek zijn.

Upload form

Stap-4.jpg

Stap 4

Kies een wachtwoord

  • Vul het wachtwoord waarmee u voortaan wil inloggen.

  • Hou rekening met de vereisten die u bij deze stap ziet.

Upload form

Stap-5.jpg

Stap 5

Kies een gsm-nummer

  • U ontvangt voortaan een sms-code bij het inloggen. In deze stap kan u eventueel uw gsm-nummer aanpassen.

  • Hetzelfde nummer behouden? Wijzig niets en klik dan "inloggen". U wordt meteen doorverwezen naar de nieuwe bankomgeving.

  • Gsm-nummer wijzigen? Wijzig het nummer en bevestig met de sms-code die u ontvangt. U wordt nadien doorverwezen naar de nieuwe omgeving.

Upload form

Klaar om uw toegang te activeren?

We herhalen nog even dit:

Zorg dat u het nummer van uw tegenrekening kent of bij de hand hebt
Dit heeft u enkel nodig bij het activatieproces, om te bevestigen dat u het bent.

Hou je gsm in de buurt

U ontvangt in het proces ook een e-mail in uw inbox van ons

Activeer uw toegang tot de nieuwe bankomgeving
U activeert uw toegang het best via uw laptop of computer.

Zin in nog meer van NIBC Direct?

Ontdek dan zeker ook de nieuwe app van NIBC Direct. U vindt hem op Google Play en in de App Store.

Let op: het kan even duren voor de app beschikbaar is. Vind je hem niet terug? Probeer het dan op een later moment nog eens.

Cookies zijn voor deze inhoud uitgeschakeld. U kan uw cookie-instellingen wijzigen via ons cookiebeleid.

Cookievoorkeuren